درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 293
بازدید کل : 160411
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




امروزه بحث امنيت در اينترنت با گسترش حمله ويروس ها و پيچيده تر شدن نحوه عملكردشان بسيار مشكل تر از گذشته شده است. مجله معتبر PC Magazine چندي پيش تحقيقي انجام داد و روي افراد زيادي كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داشتند مطالعاتي انجام داد. آنها از شركت كنندگان درباره سرويس هاي اينترنتي كه در اختيار داشتند سوالاتي پرسيدند اما نتايج بدست آمده شگفت انگيز بود. بيشتر شركت كنندگان از شدت خطر بالقوه اي كه آنها را تهديد مي كرد درك درستي نداشتند و از روش هاي مقابله با آنها اطلاعات درستي نداشتند.در اين مقاله از مجموعه مقالات آموزش امنيت IT در ياد بگير دات كام سعي داريم برخي تفكرات اشتباه كه در بين كاربران اينترنت و كامپيوتر معمول شده است را بيان كنيم به اميد اينكه مفيد واقع شود:...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:49 ::  نويسنده : یکی

اگر بخواهيم اين سوال را دقيق تر مطرح كنيم بايد بگوييم آيا مي توانيم بيش از يك آنتي ويروس، بيش از يك انتي اسپاي و بيش از يك فايروال روي يك كامپيوتر نصب كنم؟

در حقيقت پاسخ به اين سوال در سه قسمت مذكور كمي متفاوت است. و به عنوان يك اصل بايد بگويم شما فقط به يكي از اين سه نرم افزار احتياج داريد. يعني يك Anti Spyware خوب يك آنتي ويروس خوب و يك فايروال خوب براي اكثر كاربران كافي است. هر چند ما مي دانيم هيچ Anti Spyware يا آنتي ويروسي وجود ندارد كه به تنهايي بتواند همه بد افزار ها يا ويروس ها را شناسايي كند. و اين دليلي است كه بعضي ها به فكر استفاده از چندين آنتي ويروس يا ... به طور همزمان افتاده اند. اما مشكل اينجاست كه آنتي ويروس ها يا فايروال ها گاه در كار يكديگر تداخل ايجاد مي كنند و سبب از كار افتادن يا كند شدن شديد كامپيوتر شما مي شوند. در اين مقاله بسته به نوع نرم افزار امنيتي اين موضوع را مورد بررسي قرار مي دهيم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : یکی

10 مرحله ساده براي حفاظت از سرمايه گذاري الكترونيكي

آيا مي دانيد چگونه مي توانيد از كلاهبرداريهايي كه با ايميل صورت مي گيرد در امان باشيد؟ با بيش از 75 ميليون ايميل فيشينگ كه هر روز ارسال مي شوند اگر شما هم يكي از افراد دريافت كننده اين ايميل ها باشيد نبايد خيلي تعجب كنيد. بر اساس آمار «جمعيت مبارزه با فيشينگ» معروف به APWG از ميان 75 ميليون حمله كه همه روزه انجام مي گيرد بيش از 2000 قرباني ثبت شده در روز گرفتار مي شوند و بيش از يك ميليون دلار سالانه از آنها دزديده مي شود.

فيشينگ يا Phishing در حقيقت يك جعل هويت است به طوريكه جاعل از طريق ايميل هاي تقلبي دست به كار مي شود. به عبارت ديگر وب سايت هايي هستند كه توسط افراد كلاهبردار ساخته شده اند. اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه كه خود را به جاي يك سرور ايميل سر شناس مانند ياهو جا مي زنند و وقتي قرباني به اين آدرس هدايت مي شود با صفحه اي كاملاً مشابه صفحه ياهو روبرو مي شود و نام كاربري و كلمه عبور خود را وارد مي كند و به اين روش مي توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانكي) دست پيدا كنند.

اين كلاهبرداران وب سايتي شبيه به وب سايت يك كمپانب بزرگ و خوشنام مانند وب سايت بانك هاي بزرگ و كمپاني هاي سرمايه گذاري طراحي مي كنند تا وب سايت خود را به جاي آنها جا بزنند سپس تعداد زيادي ايميل به قربانيان خود ارسال مي كنند گويي اين ايميل از آن شركت بزرگ ارسال شده است در اين ايميل حتي لوگوي آن كمپاني هم وجود دارد آنها معمولاً شرايط را اضطراري جلوه مي دهند و مثلاً از شما مي خواهند مراحلي را طي كنيد در غير اين صورت حساب كاربري خود را از دست خواهيد داد. و در اين ميان از شما حساب كاربري و رمز عبور را هم خواهند خواست. و همينطور تا حد امكان از شما اطلاعات بيشتري مي گيرند.

حال كه با مشكلات مربوط به امنيت ايميل و حساب كاربري آشنا شديد بد نيست درباره راه هاي مقابله و حفاظت خود اطلاعاتي بدست آوريد....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : یکی

در سال هاي اخير افزايش قابل توجهي در تعداد وب سايت هاي هك شده ثبت گرديده است. يكي از دلايل اين افزايش تمايل افراد و شركت ها به انتشار بد افزار ها و جهت دادن به نتايج جستجو در اينترنت به نفع خود است. و به اين ترتيب با اهداف سود جويانه انگيزه هك كردن وب سايت ها افزايش يافته است. اگر شما هم يك مدير وب سايت هستيد اكنون وقت خوبي است تا با هم نكاتي را مرور كنيم كه با رعايت آنها وب سايت خود را در ناحيه كم خطر قرار داده ايد. البته امنيت يك وب سايت موضوعي پوياست و اگر به آن اهميت مي دهيد بهتر است فقط به اين مقاله بسنده نكنيد و به عنوان يك مدير سايت بايد هميشه آخرين اطلاعات و اخبار امنيتي را داشته باشيد...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:55 ::  نويسنده : یکی

در این مقاله درباره زمینه هایی بحرانی از شرارت ها در صنعت IT صحبت می شود و خواهیم گفت که در دنیای امروز متخصصان امنیت فضای مجازی چگونه با آن مبارزه می کنند.

شرارت هایی رایانه ای چه هستند؟

چرا جرائم رایانه ای؟

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:51 ::  نويسنده : یکی

Keylogger یا کی لاگر یک نرم افزار یا وسیله ای سخت افزاری است که به کمک آن هر عملی را که یک کامپیوتر انجام می دهد در حافظه ای ذخیره می شود. و از آن جمله همه کارهایی است که شما با صفحه کلید خود انجام می دهید.

Keylogger در شرکت های کامپیوتری برای عیب یابی مشکلات فنی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. کی لاگر همچنین می تواند در خانه یا سازمان ها مورد استفاده واقع شود تا فعالیت های کامپیوتری افرادی را که در خانه یا در سازمان هستند بدون اینکه خودشان بفهمند زیر نظر بگیرند. به عبارت دیگر به این روش می توان فعالیت های کامپیوتری فرزندان خود را زیر نظر بگیرید تا در دنیای مجازی در دام افراد ناباب نیفتند. یا یک سازمان به این روش می تواند مانع از دزدی اطلاعات و اسرارش شود. از Keylogger  ها به یک روش دیگر هم استفاده می شود برای دزدی اطلاعات محرمانه افراد مانند رمز های عبور، اطلاعات حساب بانکی و... .

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:46 ::  نويسنده : یکی

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

 

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : یکی

با سیستم های امنیت شبکه های بی سیم بیشتر آشنا شویم

WPA2 یک فناوری امنیتی است که در شبکه های بیسیم Wi-Fi مورد استفاده قرار می گیرد. WPA2 مخفف Wireless Protected Access 2 به معنای دسترسی حفاظت شده بی سیم است. این فناوری از سال 2006 میلادی جایگزین نسل قبلی خود WPA شده است.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : یکی

آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند نامه های عاشقانه، عکس های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ اگر یک اتصال اینترنتی دائمی مانند ADSL دارید باید بدانید که در برابر هکر ها تقریبا بی دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می تواند به کامپیوتر شما دست پیدا می کند.

هر گاه به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند می توانند، به مدارک شخصی موجود در کامپیوتر شما دست پیدا کنند می توانند فایل های سیستم شما را خراب کنند یا نرم افزار های دلخواه خود را روی کامپیوتر شما نصب کنند نرم افزار امنیتی شما را تحت کنترل خود درآورند و خراب کاری های دیگری انجام دهند.

همچنین هکر های می توانند بدون اطلاع شما میکروفن یا وب کم کامپیوتر شما را روشن کنند و به این ترتیب صدا و تصویر شما را ضبط کنند و از آن سوء استفاده کنند.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:35 ::  نويسنده : یکی

طی دو سال اخیر پردازنده های رومیزی Intel در وضعیت مناسبی قرار نداشته اند. CPUهای Pentium 4 و Pentium D با سرعت Clock نسبتاً بالایی کار می کنند اما در مقایسه با رقیب خود یعنی AMD عملکرد ضعیفتری داشته اند. همچنین برق بسیار زیادی مصرف می کنند که بیشتر آن به صورت گرما تلف می شود. به عبارت دیگر داغتر و کندتر از Jesica Simpson بوده اند. علی رغم تلاش های انجام شده توسط مهندسین Intel و انواع تولید، این تراشه ها بر اساس ریز معماری افزایش شبکه (Net burst) قادر نبوده اند بخوبی بر محدودیت های ذاتی شان غلبه کنند تا با Athlon 64 برابری نمایند. در نتیجه Intel تصمیم گرفت Net burst را کنار بگذارد و روی طرح جدید کارآمد و کم مصرف مربوط به طرح تیم اسرائیلی که مسئول Pentium M بود، کار کند.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : یکی

افرادي كه مدام در سفر هستند و در عين حال لپ تاپ ابزار كار آنهاست، به لپ تاپي نياز دارند كه در شرايط مختلف نياز هاي آنها را برآورده كند. و در عين حال به اندازه كافي با دوام باشد. البته وقتي از يك لپ تاپ با دوام و محكم سخن به ميان مي آيد معمولاً قيمت ها هم بسيار بالا هستند.

هر چه لپ تاپ شما سنگين تر باشد احتمال افتادن و صدمه ديدن آنهم بيشتر است و همينطور در سفر تبديل به يك بار خسته كننده مي شود. بنابراين وزن هم يك عامل تاثير گذار در انتخاب شما خواهد بود....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : یکی

نحوه عملكرد رم (RAM) به گونه اي است كه مانع از كاركرد كامپيوتر با بالاترين سرعت ممكن مي شود. علت اين است كه سرعت cpu بيشتر از رم است و معمولاً براي ارسال اطلاعات به حافظه رم بايد لحظاتي منتظر بماند. در طول اين مدت انتظار cpu بي كار مي ماند (البته اين حرف كاملاً صحيح نيست ولي براي بيان منظور مناسب است). در يك كامپيوتر ايده آل رم بايد به اندازه cpu سريع باشد. فن آوري Dual channel براي دو برابر كردن سرعت ارتباط بين حافظه رم و كنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. كه نتيجه آن افزايش سرعت و كارايي كل كامپيوتر است. در اين مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار در يادبگيردات كام سعي كرده ايم شما را بيشتر با Dual channel آشنا كنيم.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:4 ::  نويسنده : یکی

گاهی اوقات،مخصوصا وقتی که قصد دارید کامپیوتر شخصیتان را ارتقاء دهید ،امکان دارد  به ارتقاء BIOS جهت ارتقاء سیستم تان برای سازگاری با یک قطعه سخت افزاری جدید یارفع یک مشکل نیاز داشته باشید.

برای بعضی ها این فرایند کاملا مبهم است.در این مطلب آموزشی از مقالات آموزش سخت افزار در ياد بگير دات كام قصد داریم اطلاعات بيشتري در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:56 ::  نويسنده : یکی

Core i7 اولین پردازشگر شرکت اینتل است که مدار کنترلر حافظه را در خود دارد، خاصیتی که پردازشگرهای AMD از زمان athlon 64 دارند. این پردازشگرها مانند core2duo و core2quad بر پایه ی ساختار هسته هستند اما با چندین مورد ارتقا که کیفیت عملکرد را بالاتر می برد(ریز ساختار نهالم). این خانواده ی cpu در سه سوکت متفاوت موجود هستند: LGA1366( ساختار حافظه ی سه کاناله و باس QPI ،( LGA1156( ساختار حافظه ی دو کاناله و کنترلر PCI Express 2.0 و باس DMI) و PGA988 برای لپ تاپ ها با خصوصیاتی مثل LGA1156.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : یکی

وقتي به فكر خريد يك كامپيوتر جديد هستيد يا مي خواهيد كامپيوتر خود را ارتقا دهيد انتخاب صحيح قطعات سخت افزار بسته به كاربرد شما بسيار مهم است. بسياري افراد براي كامپيوتر خود هزينه زيادي مي پردازند در حالي كه آن را براي كارهاي دفتري ساده و سبك استفاده مي كنند و عملاً از قابليتهاي آن استفاده نمي كنند و بعضي افراد كامپيوتري مي خرند كه پس از مدت كوتاهي مجبور مي شوند قطعات مهم آن را عوض كنند چون جوابگوي نياز آنها نيست لذا در اين مقاله از مقالات آموزشي يادبگير دات كام شما را با قطعات مهم براي انتخاب كامپيوتري كه جوابگوي بازيهاي رايانه اي باشد بيشتر آشنا كنيم. همانطور كه مي دانيد يك كامپيوتر تركيبي از قطعات مختلف است و هر كدام از آنها در اجراي هر چه بهتر بازي مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسي قطعات مؤثر در اجراي درست يك بازي رايانه اي مي پردازيم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:49 ::  نويسنده : یکی

در حالي كه اينتل همچنان به عنوان يك غول سخت افزاري يكه تازي بي چون چراست از قلمروي خود پا فراتر گذاشته و يك سيستم ضدسرقت بسيار جالب توليد كرده است. اگر تاكنون نام كمپاني Lo-jack را نشنيده ايد بايد بگويم اين يك شركت بسيار موفق در زمينه رديابي اتومبيل هاي دزدي است. و آن گونه كه به نظر مي رسد اينتل و Lo-jack در اين زمينه همكاري كرده اند تا يك سيستم ضدسرقت جديد براي لپ تاپ ها ارائه دهند. اينتل سخت افزار لازم را براي كاركرد اين سيستم و Lo-jack سرويس هاي رديابي و بازپس گيري را فراهم كرده است...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : یکی

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. با اين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.

در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : یکی

یک شبکه به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • گره ها یا node ها یا همان کامپیوتر ها

  • یک وسیله ارتباطی که می تواند به صورت سیمی یا بی سیم یا ترکیبی از هر دو باشد.

  • تجهیزات مخصوص شبکه مانند روتر ها و هاب ها

در خصوص اینترنت باید بگویم این تجهیزات با یکدیگر کار می کنند تا اطلاعات را بین کامپیوتر ها جابجا نمایند چه بسا کامپیوتر شما اطلاعاتی را برای کامپیوتری در آن سوی دنیا می فرستد!

سوئیچ ها یکی دیگر از اجزای اساسی شبکه ها هستند چون سبب افزایش سرعت شبکه می شوند. سوئیچ ها به گره های شبکه که همان کامپیوتر ها هستند اجازه می دهند با یکدیگر به صورتی موثر و نرم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : یکی

اگر روتر را بخواهیم از نظر لغوی معنا کنیم می توانیم به آن مسیر یاب بگوییم. این روتر ها یا مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند. و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص می کند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسند و در نهایت رسیدن آن به مقصد را کنترل می کند از نظر فنی یک روتر یک گذرگاه لایه 3 است یعنی روتر های کابلی یا بی سیم شبکه ها را مانند یک گذرگاه به یکدیگر متصل می نمایند و این لایه همان لایه در مدل معروف شبکه یا مدل OSI است....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : یکی

حافظه L2 cache بسيار بزرگتر و يكپارچه تر از L1 است اين حافظه اطلاعات بيشتري را مي تواند از رم دريافت كند. در پرسسور هاي نسل قديم اين حافظه جداي از چيپ اصلي يا روي مادربرد و يا روي برد مخصوص پرسسور (در پرسسور هاي قديمي نسل پنتيوم 2) قرار داشت. در اصطلاح به اين برد ها برد خواهر هم گفته مي شد...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:42 ::  نويسنده : یکی

نسل جدید کامپیوترها که از بلوک های ژنی ساخته می شوند، DNA Computer نام دارند. این نسل کامپیوترها به خاطر سرعت، مینیاتوري بودن و پتانسیل ذخیره داده شان، جایگزین کامپیوترهای سیلیکونی به شمار می آیند. پژوهش های اخیر در مورد این نسل از کامپیوتر ثابت کرده که DNA کامپیوترها توانایی حل معادلات پیچیده ی ریاضی و ذخیره سازی داده های بسیاری را دارند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : یکی

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:رایانه-آموزش-علمی-حرفه ای ترفندستان-موبایل-عشق - ازدواج, :: 16:39 ::  نويسنده : یکی

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 10:5 ::  نويسنده : یکی

تامپسون از انتساب صریح این حملات به جمهوری اسلامی خودداری کرد ولی در عین حال همزمانی اقدامات مقام های تهران برای محدود کردن فعالیت این موسسه خبری با انجام حملات سایبری را «مشکوک» توصیف کرد.

..

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : یکی

همکاران سیستم- شرکت سونی اعلام کرده است بزودی محصول جدیدی از مجموعه گوشی‌های هوشمند اکسپریا را وارد بازارهای جهانی خواهد کرد. گوشی جدید سونی «اکسپریا سولا» نام دارد و دارای قابلیت‌های ویژه‌ای همچون «فناوری لمس شناور» و ان اف سی است.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 10:0 ::  نويسنده : یکی

داستان بازداشت و محاکمه صاحب سایت به اشتراک گذاری فایل‌ها (مگا آپلود) وارد فاز جدیدی از افشاگری شد.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:57 ::  نويسنده : یکی

شرق: دو مرد كه به جرم تجاوز به عنف به اعدام محكوم شده بودند صبح ديروز در مشهد در ملاء‌عام به‌دار آويخته شدند.
اين دو متهم طي سال گذشته و امسال در مجموع 14 فقره تجاوز به عنف انجام داده بودند. يكي از اين متهمان مردي افغان به نام اكرم معروف به ياسين است. اكرم نخستين بار روز 20 فروردين سال گذشته مرتكب تجاوز به عنف شد. او ساعت 7:30 آن روز در حالي‌كه چاقوي بزرگي در دست داشت و صورت خود را با نقاب پوشانده بود وارد خانه‌اي در مشهد شد....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:55 ::  نويسنده : یکی

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، 9 عضو یک خانواده هندی با مصرف سم دست به خودکشی زدند.
به گفته پلیس هند، اعضای این خانواده که دو نفر از آنان کودک بوده‌اند، یکشنبه شب اقدام به خودکشی کردند.
به گفته پلیس هند، در 29 فوریه سال جاری میلادی، پدر این خانواده جسد یک مرد 31 ساله را در مزرعه خانه‌اش پیدا کرد.
چند روز بعد برادر مقتول با حضور در اداره پلیس ادعا کرد که اعضای این خانواده برادر او را به قتل رسانده‌اند و به همین دلیل شکایتی علیه آنان تنظیم کرد.
به گفته پلیس زمانی که موضوع شکایت مطرح شد، نزدیکان این خانواده با رفتارهای خود آنان را تحقیر کرده و به آنان لقب «قاتل» دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از ایندین‌تایمز، بنا بر اعلام پلیس یادداشتی در خانه این خانواده پیدا کرده که در آن نوشته شده بود: «هیچ‌کدام از ما در این قتل نقشی نداریم اما نمی‌توانیم رفتارهای تحقیرآمیز نزدیکان و همسایه‌هایمان را تحمل کنیم.»

فناوری اطلاعات


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:54 ::  نويسنده : یکی

زنی جوان و انگلیسی به نوعی بیماری بسیار نادر مبتلا است؛ او هرگز نباید گریه کند زیرا در این صورت جان خود را از دست خواهد داد، بیماری که تنها 35 نفر در کل جهان به آن ابتلا دارند.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:51 ::  نويسنده : یکی

مردی در دادگاه گفت: به خاطر شوخی های نابجای همسرم زمانی كه از سر كار به منزل باز می گردم دچار استرس می شوم، زیرا او زمان شوخی را نمی داند و حتی زمانی كه من خواب هستم شوخی هایی با من انجام می دهد كه دچار شك می شوم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:50 ::  نويسنده : یکی

مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور را که با ۷۹ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است در دستور کار امروز دارد.
به گزارش مهر، قرار است مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طرح سوال از رئیس جمهور را که در ۱۰ محور و با ۷۹ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است مورد بررسی قرار دهد.
به گفته رضا حسینی سخنگوی طراحان سوال از رئیس جمهور ساعت ورود احمدی‌نژاد به مجلس ۹ صبح اعلام شده است.
همچنین بررسی سوال از رئیس جمهور به عنوان دومین دستور کار قرائت شد.
مجلس هم اکنون ادامه بررسی طرح وظایف و اختیارات وزارت نفت را بررسی می‌کند.
طرح سئوال از رئیس جمهور به عنوان مهمترین دستور کار این هفته مجلس در برنامه کاری نمایندگان ثبت شده است.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:27 ::  نويسنده : یکی

کیهان گفت و گویی با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء(ص) انجام داده است.

در بخشی از این گفت وگو امده است:
*رادارها تجهیزاتی الکترونیکی هستند که به عنوان بخشی از عناصر کشف در شبکه یکپارچه پدافند هوایی به کار گرفته می شوند. در حال حاضر این شبکه با استفاده از انواع حساسه های کشف، پوشش کاملی را در فضای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نموده است و به جرأت می توان گفت ایران در طراحی، ساخت و بکارگیری سامانه های راداری، یکی از برترین ها در منطقه است...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:21 ::  نويسنده : یکی

مديران يکي از شرکت هاي تجاري- صنعتي در شرق اروپا که در سالهاي اخير رفت وآمد زيادي به کشورمان داشتند، با طرح وعده هايي چون ساخت کارخانه هاي پيشرفته و انتقال تکنولوژي به ايران توانسته بودند با بسياري مسئولان دولتي ديدار و موافقت هاي لازم را براي حضور در بازار ايران دريافت کنند پس از سالها وعده، اکنون با استفاده از ارتباطات خود، تنها به صادرات گسترده محصولات خود به کشور و خروج ارز از ايران مشغول هستند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:10 ::  نويسنده : یکی

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی (حسم) اعلام کرد که با کمال نگرانی ، بازداشت خشونت بار زنان توسط وزارت کشور سعودی بدون هرگونه دلیل و توجیه قانونی و آزار جنسی آنان را پیگیری خواهد کرد...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:8 ::  نويسنده : یکی

مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت:در مورد فيلمها و گزارشهايي که در برنامه نود پخش شده ،به دليل اينکه خودم نديده ام اظهار نظر نميکنم اما در حال بررسي هستم که اگر تباني به اثبات برسد حرفهايي خواهم زد که همه از آن متحير شوند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 9:6 ::  نويسنده : یکی

در شب عيد از خجالت در پيشگاه مردم عرق كردم.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينكه به ايام پاياني سال نزديك مي‌شويم از دستگاه‌هاي ذيربط و مسئولين متولي تنظيم بازار خواست بر وضعيت بازار اشراف و نظارت كامل داشته باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا رحيمي در جلسه كارگروه تنظيم بازار تاكيد كرد: دولت تلاش دارد با برنامه ريزي و مديريت صحيح بر وضعيت بازار، آسايش و رفاه هرچه بيشتر مردم را بويژه در شب عيد فراهم كند.
وي با انتقاد شديد از افزايش قيمت‌ها د ربازار افزود: كار به جايي رسيده است كه ديگر بايد با عوامل گراني برخورد كنيم.
وي با بيان اينكه يك روز موضوع مرغ، يك روز موضوع دلار و ارز مطرح مي‌شود اظهارداشت: روزهاي ديگر نيز موضوعات ديگري كه واقعيت ندارد مطرح مي‌شود.
رحيمي تصريح كرد: در شب عيد از خجالت در پيشگاه مردم عرق كردم، ما بايد مقصد را در همين جلسه شناسايي كنيم تا در جلسه هيئت دولت در خصوص بررسي و تصميم مقتضي اقدام عاجل به عمل آيد.

فناوری اطلاعات


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:عید-گرانی, :: 9:4 ::  نويسنده : یکی

سلامت نیوز: در زمستان به دلیل استفاده از بخاری و شومینه رطوبت هوا کمتر می شود و در نتیجه ممکن است لبهای شما پوسته پوسته شود و پوستتان خشک شود .
به گزارش سلامت نیوز آلی ماری نویسنده کتاب راهنمای زیبایی سبز راههای طبیعی مراقبت از پوست خشک را آموزش می دهد :...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : یکی

به گزارش چارقد، فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی عصر امروز در همایش «ازدواج، مطلع عشق» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج بین جوانان اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث ازدواج، توجه به روابط قبل از ازدواج از منظر دینی و شرعی و امکان بروز آفت‌های برای تشکیل یک زندگی مشترک است.

وی با بیان اینکه ارتباط دو جوان که به قصد ازدواج با یکدیگر برقرار می‌کنند به شرط رعایت ضوابط دین، اشکالی ندارد، افزود: در این راستا چهار ضابطه در دین وجود دارد که رعایت آن الزامی است و می‌توان در جاهای مختلف آن را تعمیق داد.

دهنوی، نگاه کردن به قصد ریبه (نگاه شهوت‌آلود)، عاطفه خرج کردن، داشتن خلوت، خضوع در قول به ویژه برای زنان در حضور نامحرمان (صحبت کردن با صدای لطیف و زنانه به حالت کرشمه و عشوه و طنازی) را در ارتباط بین پسر و دختر قبل از ازدواج از دیدگاه اسلام جایز ندانست و گفت: هر عملی که انسان را به گناه آلوده کند از نظر اسلام حرام است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام هرگز بنا بر محدودیت ندارد و اگر در این‌گونه موارد سفارشی شده برای مصونیت جسم و روح انسان سفارش شده است.

این مسئول با بیان اینکه اثرگذاری خانم‌ها بر آقایان به دلیل وجود برخی جذابیت‌ها و انرژی‌های ویژه خدادادی بیشتر از اثرگذاری آقایان بر خانم‌ها است، تصریح کرد: خندیدن مستانه زنانه نیز در حضور مردان اشکال دارد زیرا امکان تحریک مرد از این عمل وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان بهتر است خود را درگیر روابط‌ آن‌چنانی قبل از ازدواج نکنند، اذعان داشت: دنیای روابط دختر و پسر یک دنیای سطحی و غیر مقدس است، در حالی که دنیای ازدواج دنیایی مقدس و عمیق است از این رو جوانان عاقلانه ازدواج کنند و هرگونه روابط قبل از ازدواج را به ازدواج ختم نکنند.

دهنوی، ابراز داشت: اقتضای سن جوانان برای ایجاد ارتباط‌های قبل از ازدواج با جنس مخالف ایجاب می‌کند که کمتر جوانی بتواند آن چهار شرط اسلام را رعایت کند، بنابراین به جوانان توصیه می‌شود خود را درگیر ارتباط‌ات این چنینی نکنند.

وی ابراز داشت: رابطه‌های قبل از ازدواج چه به ازدواج ختم شود یا خیر برای زندگی مشترک آنان افت دارد.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد هرگونه ارتباط قبل از ازدواج بین دختر و پسر موجب سلب اعتماد طرفین از یکدیگر نیز می‌شود و این احساس بزرگ‌ترین آفت برای زندگی مشترک است.

وی با اشاره به اینکه جوانان زیادی دچار چنین مشکلاتی می‌شوند، اذعان داشت: در جریان این ارتباط‌ها صدمه اصلی به دختر وارد می‌شود.

دهنوی، هرگونه عاطفه خرج کردن را موجب دلبستگی شدید بین پسر و دختر دانست و یادآور شد: این امر موجب می‌شود که در صورت عدم ازدواج جوان دچار شکست قلبی شود.

وی متذکر شد: ایجاد هرگونه ارتباطی که به ازدواج ختم نشود در زندگی مشترک طرفین می‌تواند موجب ایجاد استرس، احساس ترس و خیانت و دیگر احساساتی مانند آن شود.

فناوری اطلاعات


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : یکی

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی 1390/12/21
سخنگوی قوه قضائیه نرخ جدید دیه سال1391 را 94 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه جلسه دادگاه پرونده فساد بزرگ بانکی در جمع خبرنگاران گفت: این نرخ در پی هماهنگی مسئولان قضایی، جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی در جلسات مختلف مصوب شده است.
وی افزود: در برخی جلسات رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشت.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: به نرخ دیه در ماه های حرام، یک سوم مبلغ جدید اضافه خواهد شد.
صدا و تصویر دارد
---

فناوری اطلاعات


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : یکی

شبکه دو سیما در نوروز ۹۱، هر روز ۲ فیلم پخش می‌کند.

به گزارش فارس، شبکه دو سیما که به عنوان شبکه کودک و خانواده نیز شناخته می‌شود، در نوروز ۹۱ روزانه دو فیلم سینمایی در ساعات ۱۷:۳۰ و ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌کند.

بنا بر این گزارش، اسامی کامل فیلم‌های سینمایی شبکه دو که از روز ۲۹ اسفند آغاز وتا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد، به شرح زیر است:

** دوشنبه (۲۹ اسفند):

-انیمیشن بندانگشتی (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۰۹)

**سه شنبه (۱ فرودین):

-انیمشن قصه‌های دامون (محصول کشور ایران)

-فیلم تلویزیونی رینگ اسپرت (محصول کشور ایران)

**چهارشنبه (۲ فروردین):

-فیلم تلویزیونی یک روز ابری بدون باران (محصول کشور ایران)

-انیمیشن پنگوئن‌های آقای پاپر (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

**پنجشنبه (۳ فروردین):

-انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار ۲ (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

-فیلم سینمایی توییگ (محصول کشور نروژ در سال ۲۰۱۰)

**جمعه (۴ فروردین):

-انیمیشن کارآگاهان کوچک (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۱۱)

**شنبه (۵ فروردین):

-فیلم تلویزیونی باز باران با ترانه (محصول کشور ایران)

-فیلم سینمایی روز وارونه (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۹)

**یکشنبه (۶ فروردین):

-فیلم سینمایی رویای رابرت کوچولو (محصول مشترک کشورهای لیتوانی و اتریش در سال ۲۰۰۹)

-فیلم سینمایی یک + یک = سه (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

**دوشنبه (۷ فروردین):

-فیلم تلویزیونی مرخصی سه روزه (محصول کشور ایران)

**سه شنبه (۸ فروردین):

-فیلم سینمایی آوای دلبستگی (محصول مشترک کشورهای آمریکا و فرانسه در سال ۲۰۱۰)

-انیمیشن خرگوش کیک‌پز (محصول کشور چین در سال ۲۰۱۱)

**چهارشنبه (۹ فروردین):

-فیلم سینمایی سرزمین رویاها (محصول کشور آلمان در سال ۲۰۰۶)

-فیلم سینمایی سفر به اعماق زمین (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۰۸)

**پنجشنبه (۱۰ فروردین):

-فیلم سینمایی سفر پر ماجرا (محصول کشور آلمان در سال ۲۰۱۱)

-فیلم سینمایی ماموریت آخر (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

**جمعه (۱۱ فروردین):

-فیلم سینمایی بچه دزد ناشی (محصول کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰)

-فیلم سینمایی زندگی شیرین می‌شود (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

**شنبه (۱۲ فروردین):

-فیلم تلویزیونی قصه من و دوچرخه بابام (محصول کشور ایران)

-فیلم سینمایی مسابقه اسب‌سواری (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۰)

**یکشنبه (۱۳ فروردین):

-فیلم سینمایی نگهبان باغ وحش (محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۱)

-فیلم تلویزیونی شیشه‌های بخار گرفته (محصول کشور ایران)

فناوری اطلاعات


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 11:11 ::  نويسنده : یکی