درباره وبلاگ


افکار آزاد=برداشت درست از زندگی...
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 160610
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سقوط آزاد




سلام. ورود شما را به جمع تبلیغ کنندگان خوش آمد میگوییم و از اینکه سیستم ایران مارکت سنتر را برای تبلیغ انتخاب نموده اید، خرسندیم و به شما تبریک میگوییم. در این راهنما سعی شده است برای راحتی کار و درک بهتر شما از پنل، مثالهای متعدد همراه با تصاویر ارائه شود. پیشنهاد میشود قبل از استفاده از پنل، این راهنما را بدقت مطالعه نمایید.

همین الآن دیر شده زودتر اقدام کنید تا شما هم درآمد حداقل ماهانه 700هزارتومان را تجربه کنید.

 

...ورود...


   
...ورود...



...ورود...

 

محصولات ارزان و متنوع راهم زودتر از بقیه تهیه کنید.

خرید ارزان

فناوری اطلاعات


دو شنبه 18 شهريور 1398برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : یکی

امروزه بحث امنيت در اينترنت با گسترش حمله ويروس ها و پيچيده تر شدن نحوه عملكردشان بسيار مشكل تر از گذشته شده است. مجله معتبر PC Magazine چندي پيش تحقيقي انجام داد و روي افراد زيادي كه با كامپيوتر و اينترنت سر و كار داشتند مطالعاتي انجام داد. آنها از شركت كنندگان درباره سرويس هاي اينترنتي كه در اختيار داشتند سوالاتي پرسيدند اما نتايج بدست آمده شگفت انگيز بود. بيشتر شركت كنندگان از شدت خطر بالقوه اي كه آنها را تهديد مي كرد درك درستي نداشتند و از روش هاي مقابله با آنها اطلاعات درستي نداشتند.در اين مقاله از مجموعه مقالات آموزش امنيت IT در ياد بگير دات كام سعي داريم برخي تفكرات اشتباه كه در بين كاربران اينترنت و كامپيوتر معمول شده است را بيان كنيم به اميد اينكه مفيد واقع شود:...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:49 ::  نويسنده : یکی

اگر بخواهيم اين سوال را دقيق تر مطرح كنيم بايد بگوييم آيا مي توانيم بيش از يك آنتي ويروس، بيش از يك انتي اسپاي و بيش از يك فايروال روي يك كامپيوتر نصب كنم؟

در حقيقت پاسخ به اين سوال در سه قسمت مذكور كمي متفاوت است. و به عنوان يك اصل بايد بگويم شما فقط به يكي از اين سه نرم افزار احتياج داريد. يعني يك Anti Spyware خوب يك آنتي ويروس خوب و يك فايروال خوب براي اكثر كاربران كافي است. هر چند ما مي دانيم هيچ Anti Spyware يا آنتي ويروسي وجود ندارد كه به تنهايي بتواند همه بد افزار ها يا ويروس ها را شناسايي كند. و اين دليلي است كه بعضي ها به فكر استفاده از چندين آنتي ويروس يا ... به طور همزمان افتاده اند. اما مشكل اينجاست كه آنتي ويروس ها يا فايروال ها گاه در كار يكديگر تداخل ايجاد مي كنند و سبب از كار افتادن يا كند شدن شديد كامپيوتر شما مي شوند. در اين مقاله بسته به نوع نرم افزار امنيتي اين موضوع را مورد بررسي قرار مي دهيم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : یکی

10 مرحله ساده براي حفاظت از سرمايه گذاري الكترونيكي

آيا مي دانيد چگونه مي توانيد از كلاهبرداريهايي كه با ايميل صورت مي گيرد در امان باشيد؟ با بيش از 75 ميليون ايميل فيشينگ كه هر روز ارسال مي شوند اگر شما هم يكي از افراد دريافت كننده اين ايميل ها باشيد نبايد خيلي تعجب كنيد. بر اساس آمار «جمعيت مبارزه با فيشينگ» معروف به APWG از ميان 75 ميليون حمله كه همه روزه انجام مي گيرد بيش از 2000 قرباني ثبت شده در روز گرفتار مي شوند و بيش از يك ميليون دلار سالانه از آنها دزديده مي شود.

فيشينگ يا Phishing در حقيقت يك جعل هويت است به طوريكه جاعل از طريق ايميل هاي تقلبي دست به كار مي شود. به عبارت ديگر وب سايت هايي هستند كه توسط افراد كلاهبردار ساخته شده اند. اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه كه خود را به جاي يك سرور ايميل سر شناس مانند ياهو جا مي زنند و وقتي قرباني به اين آدرس هدايت مي شود با صفحه اي كاملاً مشابه صفحه ياهو روبرو مي شود و نام كاربري و كلمه عبور خود را وارد مي كند و به اين روش مي توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانكي) دست پيدا كنند.

اين كلاهبرداران وب سايتي شبيه به وب سايت يك كمپانب بزرگ و خوشنام مانند وب سايت بانك هاي بزرگ و كمپاني هاي سرمايه گذاري طراحي مي كنند تا وب سايت خود را به جاي آنها جا بزنند سپس تعداد زيادي ايميل به قربانيان خود ارسال مي كنند گويي اين ايميل از آن شركت بزرگ ارسال شده است در اين ايميل حتي لوگوي آن كمپاني هم وجود دارد آنها معمولاً شرايط را اضطراري جلوه مي دهند و مثلاً از شما مي خواهند مراحلي را طي كنيد در غير اين صورت حساب كاربري خود را از دست خواهيد داد. و در اين ميان از شما حساب كاربري و رمز عبور را هم خواهند خواست. و همينطور تا حد امكان از شما اطلاعات بيشتري مي گيرند.

حال كه با مشكلات مربوط به امنيت ايميل و حساب كاربري آشنا شديد بد نيست درباره راه هاي مقابله و حفاظت خود اطلاعاتي بدست آوريد....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : یکی

در این مقاله درباره زمینه هایی بحرانی از شرارت ها در صنعت IT صحبت می شود و خواهیم گفت که در دنیای امروز متخصصان امنیت فضای مجازی چگونه با آن مبارزه می کنند.

شرارت هایی رایانه ای چه هستند؟

چرا جرائم رایانه ای؟

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:51 ::  نويسنده : یکی

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

 

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : یکی

طی دو سال اخیر پردازنده های رومیزی Intel در وضعیت مناسبی قرار نداشته اند. CPUهای Pentium 4 و Pentium D با سرعت Clock نسبتاً بالایی کار می کنند اما در مقایسه با رقیب خود یعنی AMD عملکرد ضعیفتری داشته اند. همچنین برق بسیار زیادی مصرف می کنند که بیشتر آن به صورت گرما تلف می شود. به عبارت دیگر داغتر و کندتر از Jesica Simpson بوده اند. علی رغم تلاش های انجام شده توسط مهندسین Intel و انواع تولید، این تراشه ها بر اساس ریز معماری افزایش شبکه (Net burst) قادر نبوده اند بخوبی بر محدودیت های ذاتی شان غلبه کنند تا با Athlon 64 برابری نمایند. در نتیجه Intel تصمیم گرفت Net burst را کنار بگذارد و روی طرح جدید کارآمد و کم مصرف مربوط به طرح تیم اسرائیلی که مسئول Pentium M بود، کار کند.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : یکی

افرادي كه مدام در سفر هستند و در عين حال لپ تاپ ابزار كار آنهاست، به لپ تاپي نياز دارند كه در شرايط مختلف نياز هاي آنها را برآورده كند. و در عين حال به اندازه كافي با دوام باشد. البته وقتي از يك لپ تاپ با دوام و محكم سخن به ميان مي آيد معمولاً قيمت ها هم بسيار بالا هستند.

هر چه لپ تاپ شما سنگين تر باشد احتمال افتادن و صدمه ديدن آنهم بيشتر است و همينطور در سفر تبديل به يك بار خسته كننده مي شود. بنابراين وزن هم يك عامل تاثير گذار در انتخاب شما خواهد بود....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : یکی

نحوه عملكرد رم (RAM) به گونه اي است كه مانع از كاركرد كامپيوتر با بالاترين سرعت ممكن مي شود. علت اين است كه سرعت cpu بيشتر از رم است و معمولاً براي ارسال اطلاعات به حافظه رم بايد لحظاتي منتظر بماند. در طول اين مدت انتظار cpu بي كار مي ماند (البته اين حرف كاملاً صحيح نيست ولي براي بيان منظور مناسب است). در يك كامپيوتر ايده آل رم بايد به اندازه cpu سريع باشد. فن آوري Dual channel براي دو برابر كردن سرعت ارتباط بين حافظه رم و كنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. كه نتيجه آن افزايش سرعت و كارايي كل كامپيوتر است. در اين مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار در يادبگيردات كام سعي كرده ايم شما را بيشتر با Dual channel آشنا كنيم.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 19:4 ::  نويسنده : یکی

گاهی اوقات،مخصوصا وقتی که قصد دارید کامپیوتر شخصیتان را ارتقاء دهید ،امکان دارد  به ارتقاء BIOS جهت ارتقاء سیستم تان برای سازگاری با یک قطعه سخت افزاری جدید یارفع یک مشکل نیاز داشته باشید.

برای بعضی ها این فرایند کاملا مبهم است.در این مطلب آموزشی از مقالات آموزش سخت افزار در ياد بگير دات كام قصد داریم اطلاعات بيشتري در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:56 ::  نويسنده : یکی

Core i7 اولین پردازشگر شرکت اینتل است که مدار کنترلر حافظه را در خود دارد، خاصیتی که پردازشگرهای AMD از زمان athlon 64 دارند. این پردازشگرها مانند core2duo و core2quad بر پایه ی ساختار هسته هستند اما با چندین مورد ارتقا که کیفیت عملکرد را بالاتر می برد(ریز ساختار نهالم). این خانواده ی cpu در سه سوکت متفاوت موجود هستند: LGA1366( ساختار حافظه ی سه کاناله و باس QPI ،( LGA1156( ساختار حافظه ی دو کاناله و کنترلر PCI Express 2.0 و باس DMI) و PGA988 برای لپ تاپ ها با خصوصیاتی مثل LGA1156.

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : یکی

وقتي به فكر خريد يك كامپيوتر جديد هستيد يا مي خواهيد كامپيوتر خود را ارتقا دهيد انتخاب صحيح قطعات سخت افزار بسته به كاربرد شما بسيار مهم است. بسياري افراد براي كامپيوتر خود هزينه زيادي مي پردازند در حالي كه آن را براي كارهاي دفتري ساده و سبك استفاده مي كنند و عملاً از قابليتهاي آن استفاده نمي كنند و بعضي افراد كامپيوتري مي خرند كه پس از مدت كوتاهي مجبور مي شوند قطعات مهم آن را عوض كنند چون جوابگوي نياز آنها نيست لذا در اين مقاله از مقالات آموزشي يادبگير دات كام شما را با قطعات مهم براي انتخاب كامپيوتري كه جوابگوي بازيهاي رايانه اي باشد بيشتر آشنا كنيم. همانطور كه مي دانيد يك كامپيوتر تركيبي از قطعات مختلف است و هر كدام از آنها در اجراي هر چه بهتر بازي مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسي قطعات مؤثر در اجراي درست يك بازي رايانه اي مي پردازيم...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:49 ::  نويسنده : یکی

در حالي كه اينتل همچنان به عنوان يك غول سخت افزاري يكه تازي بي چون چراست از قلمروي خود پا فراتر گذاشته و يك سيستم ضدسرقت بسيار جالب توليد كرده است. اگر تاكنون نام كمپاني Lo-jack را نشنيده ايد بايد بگويم اين يك شركت بسيار موفق در زمينه رديابي اتومبيل هاي دزدي است. و آن گونه كه به نظر مي رسد اينتل و Lo-jack در اين زمينه همكاري كرده اند تا يك سيستم ضدسرقت جديد براي لپ تاپ ها ارائه دهند. اينتل سخت افزار لازم را براي كاركرد اين سيستم و Lo-jack سرويس هاي رديابي و بازپس گيري را فراهم كرده است...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : یکی

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. با اين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.

در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 18:15 ::  نويسنده : یکی

یک شبکه به طور کلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • گره ها یا node ها یا همان کامپیوتر ها

  • یک وسیله ارتباطی که می تواند به صورت سیمی یا بی سیم یا ترکیبی از هر دو باشد.

  • تجهیزات مخصوص شبکه مانند روتر ها و هاب ها

در خصوص اینترنت باید بگویم این تجهیزات با یکدیگر کار می کنند تا اطلاعات را بین کامپیوتر ها جابجا نمایند چه بسا کامپیوتر شما اطلاعاتی را برای کامپیوتری در آن سوی دنیا می فرستد!

سوئیچ ها یکی دیگر از اجزای اساسی شبکه ها هستند چون سبب افزایش سرعت شبکه می شوند. سوئیچ ها به گره های شبکه که همان کامپیوتر ها هستند اجازه می دهند با یکدیگر به صورتی موثر و نرم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : یکی

اگر روتر را بخواهیم از نظر لغوی معنا کنیم می توانیم به آن مسیر یاب بگوییم. این روتر ها یا مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند. و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص می کند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسند و در نهایت رسیدن آن به مقصد را کنترل می کند از نظر فنی یک روتر یک گذرگاه لایه 3 است یعنی روتر های کابلی یا بی سیم شبکه ها را مانند یک گذرگاه به یکدیگر متصل می نمایند و این لایه همان لایه در مدل معروف شبکه یا مدل OSI است....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : یکی

تامپسون از انتساب صریح این حملات به جمهوری اسلامی خودداری کرد ولی در عین حال همزمانی اقدامات مقام های تهران برای محدود کردن فعالیت این موسسه خبری با انجام حملات سایبری را «مشکوک» توصیف کرد.

..

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : یکی

همکاران سیستم- شرکت سونی اعلام کرده است بزودی محصول جدیدی از مجموعه گوشی‌های هوشمند اکسپریا را وارد بازارهای جهانی خواهد کرد. گوشی جدید سونی «اکسپریا سولا» نام دارد و دارای قابلیت‌های ویژه‌ای همچون «فناوری لمس شناور» و ان اف سی است.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 10:0 ::  نويسنده : یکی

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 10:51 ::  نويسنده : یکی

پس از عرضه ایمیل ملی ایران دات آی آر، از سوی سازمان فناوری اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی نیز پست‌الکترونیک ایرانی چاپار را بی‌ نیاز به احراز هویت شخصی افراد با آدرس www.chmail.ir عرضه کرد...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : یکی

آیا پسورد شما روتین و قابل حدس است؟ نمی خواهید آن را عوض کنید؟
یکی از شایع ترین راههای نفوذ هکرها به سیستم های عادی و حتی سرورهای شرکت های بزرگ حدس زدن و استفاده از رمز عبور است. اما مشکل اینجاست که پسوردهای ما کمی بیش از حد قابل پیش بینی است....

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 10:48 ::  نويسنده : یکی

درگاه خدمات الکترونیکی ایران اعلام کرد که تمامی دستگاههای دولتی و غیردولتی می توانند به صورت رایگان نسبت به عرضه یکپارچه و هم زمان سرویس های الکترونیکی خود در کنار بسته خدمات نوروزی این پرتال اقدام کنند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : یکی

اینترنت - در راس لیست سالانه مجله فورچون، شرکت‌های IT مانند اپل، آمازون و گوگل قرار گرفته‌اند.
لیست موسوم به تحسین برانگیزترین شرکت‌ها در مارس 2012 توسط مجله فورچون در حالی منتشر شد که نام شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری تکیه زده بر دنیای اینترنت، جلوه بیشتری کرده است.
برای پنجمین سال متوالی اپل شماره یک مجله شد و بدنبال آن گوگل، آمازون، کوکاکولا و آی.بی.ام در رده های بعدی قرار گرفتند...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : یکی

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : یکی

همکاران سیستم- پژوهشگران شرکت مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند با صدای کاربر خود به زبان‌های خارجی صحبت کند. این نرم‌افزار در واقع لحن و صدای کاربر خود را می‌آموزد و سپس با تقلید آن می‌تواند متن‌هایی به زبان‌های خارجی را بخواند.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 11:54 ::  نويسنده : یکی

همکاران سیستم- فیس بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یکی از تیم‌های تحقیقاتی شرکت مونتین ویو (Moutain View) را که در زمینه تجزیه و تحلیل رفتار کاربران از طریق وب کم فعالیت می‌کرد، خریده است. فیس بوک در اوایل ماه جاری نیز گروهی از کارکنان شرکت Caffinated Mind را که در زمینه طراحی ابزارهای اشتراک فایل فعالیت می‌کردند، جذب خود کرد.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, :: 11:51 ::  نويسنده : یکی

چند سال پیش ، وقتی استادامون یه موضوعی رو واسه تحقیق مشخص میکردن ، بیشتر از اینکه اون مطلب علمی ذهنم رو مشغول کنه ، نحوه دسترسی به اطلاعات موجود رو اینترنت با ارتباط دیال آپ ذهنم رو مشغول میکرد . خود پیدا کردن مطلب ، زمان بر بود ، کندی اینترنت دیال آپ رو هم که بهش اضافه میکردی ، کلی وقت میشد . اینجا بود که صدای اعتراض خانواده بلند میشد که چقدر تلفن رو مشغول نگه میداری ؟ شاید یکی کار فوری داشته باشه . اون زمان ، خودم هم فکر نمی کردم تا چند وقت بعد اینترنت پرسرعت بیاد و ما رو از شر دردسرهای اینترنت دایال آپ راحت کنه .

اسم سرویس ADSL رو همه شنیدند ...

فایل تصویری - ADSl

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:51 ::  نويسنده : یکی

حتما برای شما زیاد پیش اومده یا میاد که بخواید فایلهای حجیمی رو از روی یه کامپیوتر روی کامپیوتر دیگه ای بریزید ، یا اینکه شاید هم توی منزلتون دو تا دستگاه کامپیوتر دارید و میخواین اونها رو به هم ارتباط بدید .  
این ارتباط وقتی بخوایم از روی یه کامپیوتر به فایلهای کامپیوتر دیگه دسترسی داشته باشیم ، یا مثلاً یه چاپگر رو روی هر دو دستگاه داشته باشیم به کار میاد .

 


برای انجام این کار باید هر دو دستگاه کارت شبکه داشته باشند . اولین تنظیمی که باید انجام بشه ، اسم هر کدوم از کامپیوترهاست . کامپیوترهایی که می خوان با هم شبکه بشن ، باید اسم های متفاوتی داشته باشن .
برای این کار بعد از کلیک راست روی مای کامپیوتر ، گزینه پراپرتیز و تغیر تنظیمات رو انتخاب می کنیم

تو این پنجره باز شده به برگه Computer Name میریم و روی دکمه Change کلیک می کنیم . اینجا می تونیم اسم فعلی کامپیوتر رو ببینیم و در صورت نیاز ، اسم رو عوض کنیم . اگر چه همین که دو تا کامپیوتر اسماشون با هم متفاوت باشه کافیه
. البته راحت ترین راه اینه که موقع نصب ویندوز حواستون باشه که اسم کامپیوتر تون رو اختصاصی و مخصوص هر دستگاهیی جداگانه تعریف کنید ، مثلا کامپیوتر مصعب ، یا کامپیوتر یک یا دو
تو همون پنجره ، قسمت دیگه ای داریم به اسم Workgroup . آیتم دیگه ای که باید تنظیم بشه ،. بر خلاف اسمها که باید با هم فرق می کرد ، Workgroup دو کامپیوتر باید با هم یکی باشه . اگر Workgroup دو کامپیوتر با هم برابر بود ، نیازی به تغییر نیست . اما اگر متفاوت بود ، باید اونها رو مشابه هم قرار بدید . بعد از این تغییرات هم باید دستگاه ها رو Restart کنید .
همونطور که تو شبکه تلفن سراسری ، هر خط تلفن ، با شماره تلفنی منحصر به فرد از سایر خطوط تشخیص داده میشه و اون شماره تلفن ، راه دسترسی به اون خطه ، تو شبکه های کامپیوتری هم هر کامپیوتر باید یه شماره منحصر به فرد داشته باشه . تنظیم این شماره ، که اون رو به اختصار IP میگن ، قدم بعدیه .

برای تنظیم IP کامپیوتر ، تو منوی Run تایپ می کنیم ncpa.cpl تا پنجره Network Connections باز بشه . روی Local Area Connection کلیک راست کرده و Properties رو می زنیم . پنجره Local Area Connection Properties باز میشه . تو قسمت وسط این پنجره ، می تونیم Internet Protocol(TCP/IP) رو ببینیم . با انتخاب این گزینه و کلیک بر روی دکمه Properties ، کادر دیگه ای به اسم Internet Protocol(TCP/IP) Properties باز میشه . اینجا محلیه که می تونیم IP رو تنظیم کنیم . برای این کار اول گزینه Use The Following IP Address رو انتخاب می کنیم تا قسمت مربوط به ثبت IP فعال بشه .
تو کامپیوتر اول IP رو به این شکل وارد می کنیم : 192.168.0.1 . پایین IP هم قسمتی هست به اسم Subnet Mask . این قسمت رو هم با اعداد 255.255.255.0 پر می کنیم . با بقیه قسمتها هیچ کاری نداریم و Ok رو می زنیم .
همونطور که گفتیم ، IP یه شماره منحصر به فرده و تو هر کامپیوتر با بقیه فرق داره . بنابراین تو کامپیوتر دوم IP رو می زنیم 192.168.0.2 . Subnet Mask رو هم مثل Computer1 با اعداد 255.255.255.0 پر می کنیم . تفاوت دیگه ای که بین Computer2 و Computer1 هست ، اینه که تو Computer2 ، بر خلاف Computer1 ، باید قسمت Default Gateway رو هم پر کنیم . این قسمت رو با IP مربوط به Computer1 ، یعنی 192.168.0.1 پر می کنیم . با بقیه قسمتها کاری نداریم و Ok رو می زنیم .

اما آخرین تنظیم نرم افزاری ، فقط مختص Windows XP ه و اگه از Windows 7 استفاده می کنید ، احتیاجی به این تغییرات ندارید .
My Computer رو باز کرده و از منوی Tools ، گزینه Folder Option … رو انتخاب می کنیم . در پنجره Folder Option ، به برگه View می ریم و تو قسمت Advanced Settings ، تیک گزینه Use Simple File Sharing رو بر می داریم .

با انجام این تنظیمات ، بخش نرم افزاری کار تموم شده . فقط مونده ارتباط سخت افزاری بین دو کامپیوتر . برای این کار به کابل مخصوصی نیاز دارین که اون رو به اسم کابل کراس (Cross) یا کراس اور (Cross Over) میشناسن . این کابل در اندازه های مختلف از فروشگاه های کامپیوتری قابل تهیه س . کافیه دو سر این کابل رو به کارتهای شبکه دو کامپیوتر متصل کنید . محل اتصال کابل به کارت شبکه در پشت کامپیوتره و شکلی مشابه سوکت تلفن ، ولی با ابعادی بزرگتر داره .
اما برگردیم به کاربردهایی که اول این بخش بهشون اشاره کردیم . گفتیم که یکی از این کاربردها ، دسترسی به فایلهای هر کامپیوتر ، از روی کامپیوتر دیگه س .

برای دسترسی به اطلاعات مثلا درایو ای از Computer1 ، کافیه تو آدرس بار Computer2 تایپ کنیم 192.168.0.1E$ . با این کار ، کادری ظاهر میشه و از ما نام کاربری و کلمه عبور Computer1 رو می خواد . با وارد کردن این اطلاعات به راحتی می تونیم به محتویات  درایو ای دسترسی داشته باشیم .
یکی دیگه از کاربردهایی که بهش اشاره کردیم ، استفاده از چاپگر متصل به یه کامپیوتر ، با کامپیوتر دیگه بود .
فرض کنید که روی Computer1 یه چاپگر نصب شده . برای اینکه بتونیم از روی Computer2 هم به وسیله این چاپگر ، چاپ بگیریم ، باید داخل Computer1 ، به بخش Control Panel و از اونجا به Printers and Faxes بریم . اسم و آیکون چاپگر رو می بینیم . روی آیکون چاپگر کلیک راست کرده و گزینه Sharing … رو می زنیم . در کادر باز شده ، Share This Printer رو انتخاب می کنیم
حالا در کامپیوتر دوم میریم به Control Panel و بخش چاپگرها رو باز می کنیم . دکمه Add Printer رو می زنیم و از کامپیوتر می خوایم که تو شبکه دنبال چاپگر بگرده . با پیدا کردن چاپگر و دبل کلیک روی اون ، امکان چاپ از این کامپیوتر هم فراهمه . فقط صرفه جویی تو مصرف کاغذ فراموش نشه .
این هم از نحوه اتصال دو کامپیوتر به هم . اما لازمه که به 2 نکته اشاره کنیم .
نکته اول : کامپیوترهای امروزی به صورت هوشمند نحوه اتصال کابل شبکه رو تشخیص میدن . بنابراین لازم نیست که حتماً از کابل Cross استفاده کنید . کابلهای شبکه عادی هم جواب میده .
و نکته دوم : اگه از محصولات امنیتی مثل فایروال استفاده می کنید ، ممکنه لازم باشه برای کارکرد صحیح ، فایروال رو تنظیم و یا موقتاً غیر فعال کنید .
امیدوارم که براتون مفید بوده باشه . البته ، شبکه کردن دو کامپیوتر در ویندوز هفت روش بسیار ساده ای هم داره که در برنامه های بعدی به اون می پردازیم

فایل تصویری - شبکه کردن 2 کامپیوتر

فناوری اطلاعات


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:48 ::  نويسنده : یکی

اطلاع از نحوه صحیح کار با وسایل الکترونیکی و کامپیوتری، تاثیر زیادی روی عملکرد و طول عمر اون وسایل داره. یکی از مواردی که متاسفانه ذهنیتهای غلطی در موردش وجود داره و همین ذهینیتهای غلط باعث کاهش کارائی هم شده، نحوه صحیح استفاده از باطریِ وسایلی مثل تلفن همراه و نوت بوکه.

باطریهای نیکل - کادمیوم ...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:45 ::  نويسنده : یکی

همکاران سیستم- شرکت جیو سافت ویر، یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری جدید عرضه کرده که دارای قابلیت‌های اجتماعی است. هدف سافت ویر از عرضه این نرم‌افزار، رقابت با راهکارهای نرم‌افزاری شرکت سیلزفورس دات کام در این حوزه است.

به گزارش وب سایت eweek، شرکت جیو سافت ویر که راهکارهای مرتبط با نرم‌افزارهای اجتماعی عرضه می‌کند، به عرضه راهکار جدیدی پرداخته است که شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر به کمک آن می‌توانند  فرایندهای ارتباط با مشتری را از طریق ابزارهای اجتماعی مدیریت کنند. محصول جدید این شرکت «راهکار اجتماعی خدمات مشتری جیو» نام گرفته است.

شرکت جیو برای افزایش رضایت کاربران خود قابلیت‌های جدیدی به راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود افزوده است. یکی از این قابلیت‌ها استفاده از ساز وکارهای بازی‌های رایانه‌ای در این نرم‌افزار است. استفاده از ساز وکار بازی‌های رایانه‌ای در نرم‌افزارهای رایانه‌ای بدین معنا است که کاربران بسته به میزان و مهارت خود در استفاده از یک نرم‌افزار امتیاز دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های راهکار مدیریت ارتباط با مشتری شرکت جیو یکپارچه‌سازی آن با شبکه اجتماعی فیس بوک است. شرکت‌های کاربر با استفاده از این قابلیت می‌توانند گفت و گوها و مطالب مشتریانشان بر روی شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنند و از نظرات آنها درباره محصولاتشان آگاه شوند.

شرکت جیو به تقلید از رقیب خود سیلزفورس دات کام نرم افزار CRM خود را با فناوری‌های همراه سازگار کرده است. کاربران می‌توانند از طریق آیفون، آیپد و گوشی و رایانه‌های لوحی تحت سیستم عامل اندروید و بلک بری از این راهکار نرم‌افزاری استفاده کنند. جیو قصد دارد راهکار CRM خود را با فناوری‌های همراه تحت سیستم عامل ویندوز فون نیز سازگار کند.

شرکت جیو قصد دارد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را با قیمت پایه ای 70 هزار دلار در سال جاری عرضه کند.

فناوری اطلاعات

شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : یکی

دارندگان آي‌پد پولدار هستند

تحقیقات نشان داده دارندگان دستگاه‌های آیپد اپل نسبت به سایر کسانی که تبلت‌های دیگری دارند از وضعیت مالی بهتری برخوردارند.
بر اساس گزارش NPD Group، بیش از 40 درصد دارندگان آیپد درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار دارند، این در حالی است که 26 درصد افرادی که تبلت‌های دیگری دارند از این میزان درآمد برخوردارند.
تحقیقات نشان داده، این روزها اکثر کسانی که به خرید تبلت می‌پردازند سن و سال کمی دارند و 50 درصد افرادی که در طول سال 2011 تبلت خریداری کرده‌اند درآمد سالانه آنها کمتر از 45 هزار دلار بوده و 33 درصد آنها کمتر از 34 سال سن دارند.
به گزارش موبنا، بر اساس این گزارش، فقط 10 درصد دارندگان تبلت ادعا می‌کنند که به نوت بوک نیاز ندارند و 26 درصد کسانی هم که تبلت ندارند برای خرید این نوع دستگاه‌ها در طول سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

فناوری اطلاعات


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : یکی

گوگل با قوانین حریم خصوصی جدید خود شما را در هر کجا که هستید دنبال می کند.
یکی از خبرنگاران گفته چند هفته پیش یک سری از فیلمهای ورزشی را به صورت آنلاین خریداری کرده و بعد از آن هر وقت در گوگل عبارتی را جستجو می کرده با پیشنهادهایی برای خرید فیلم ورزشی مواجه می شده است که باعث تعجب او شده است.
گوگل طبق قوانین جدید حریم خصوصی دارای یک سیاست محرمانه گشته که بدون اطلاع و اجازه افراد امکان پیگیری فعالیت های آنها در اینترنت را دارد.به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از washingtonpost، اما آلما وایتن یکی از مدیران گوگل در زمینه حریم خصوصی نظر دیگری در این مورد دارد و در پست وبلاگ خود گفته که این قوانین جدید به گوگل این اجازه را می دهد تا با پیگیری فعالیت های کاربران خدمات بهتر و موثرتری را به آنها ارائه دهد.

فناوری اطلاعات


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:17 ::  نويسنده : یکی

متلک پرانی به هکرها به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه هکری LulzSec برای شرکت امنیتی پاندا بسیار گران تمام شد.
 
به گزارش فارس، به دنبال دستگیری Sabu رییس این گروه هکری و تعدادی از همکارانش توسط اف بی آی، لوییس کورونز رییس آزمایشگاه های شرکت امنیتی پاندا در وبلاگ خود از این مساله اظهار خوشحالی کرد و به کنایه نوشت: حالا این هکرها کجا هستند؟...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:15 ::  نويسنده : یکی

روز چهارشنبه 17 اسفندماه جاري شوراي‌عالي فضاي مجازي با حكم رهبر معظم انقلاب تشكيل شد و ايشان ضمن دستور براي تشكيل شوراي‌عالي فضاي مجازي به رياست رييس‌جمهور، اعضاي حقوقي و حقيقي اين شورا را تعيين كردند. رهبر انقلاب اسلامي آثار چشمگير شبكه جهاني اينترنت در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي،...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : یکی

كي از مهم‌ترين موضوعاتي كه از سوي رسانه‌ها به آن پرداخته شد، موضوع حضور چيني‌ها در بازار ايران و ورود مجلس به اين حوزه بود؛ موضوعي كه با توجه به وعده‌هايي كه در خبرها مبني بر پيگيري آن از سوي نمايندگان مجلس داده شد و از سويي خروج شركت‌هاي چيني يكي پس از ديگري (براساس خبر وال‌استريت ژورنال) از بازار مخابراتي ايران، اتفاق افتاد. در حالي كه بايد بيش از 50 درصد تجهيزات مخابراتي از شركت‌‌هاي داخلي تامين شود

...

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : یکی

به گفته كارشناسان اگر مردم به خريد اجناس رايانه‌يي براي شب عيد اصرار دارند؛ مي‌توانند اجناسي همچون كول ديسك، كي‌بورد و ماوس‌هاي فانتزي بخرند كه قيمت‌هاي تقريبا معمول‌تري دارند؛ اما پس از عيد مي‌توانند به راحتي به خريد اقدام كنند.

فناوری اطلاعات

ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : یکی

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد